NUSK 18
- Mistr dvou stylů
Nuska majitele dílny pojmenoval slovem "Kompozitor". S největší pravděpodobností při tom využil několika exemplářů (R VI, R XVI, 74, IV H 25 a XVIII E 16), na nichž jsou renesanční plotny a nárožní čtvrtkruhové výseče imitovány skládáním (komponováním) dílčích kolků. Nuskovo poněkud zavádějící pojmenování nahrazujeme přiléhavějším označením Mistr dvou stylů. Jeho dílna v Českém Krumlově se totiž pod vlivem Budína pokoušela o nový styl. Tento styl na přelomu 15. a 16. století pravděpodobně prostředkovala skupina raně renesančních knihvazačů ve Vídni (Kurt Holter knihvazače nazývá Schüler des Corvinen-Meisters, Wladislaus-Meister a Wiener Wappenmeister). Ve srovnání s mladším Mistrem Práv českých však většina výtvorů této vídeňské skupiny i tuzemského Mistra dvou stylů zůstala zakotvena v pozdní gotice. Jak svědčí lokalizace evidovaných exemplářů, Mistr dvou stylů pracoval pro městskou správu i měšťany v Českém Krumlově a mimo to byl napojen i na cisterciáky ve Vyšším Brodě (nemusel tedy provozovat městskou živnost, ale klášterní dílnu). Každopádně se věnoval převazbám středověkých rukopisů i mladší tištěné produkci. EBDB w003392 dílnu nazývá Kreuzquadrat II a dle impres její aktivity klade do let 1494-1514. Nejmladší známý exemplář z Mistrovy dílny byl však tištěn až roku 1520. K výtvorům Mistra dvou stylů patří také exempláře CistK ve Vyšším Brodě, které databáze neeviduje: 2 VB 267, 2 VB 274, 2 VB 281 atd.
- Bd. 1, s. 446-447, 483-484.
- s. 58-75.
- s. 32, 72, 84, 98, 103, 104, 107, 143, 152, 277, 280, 287, 292-295, 300, 305-307, 485, 597.
-